Klachten & Retourneren

Garantie*

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan je af te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.

Klacht*

Stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je bestelling een e-mail onder vermelding van je ordernummer, dit kan als reactie op de ontvangen bestelbevestiging, waarin je de klacht duidelijk omschrijft. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. De klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht om een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt er door ons binnen een termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer er een meer uitvoerig antwoord kan worden verwacht. Indien je je pakket beschadigd heb ontvangen stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je de klacht duidelijk omschrijft. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. Vergeet hierbij niet de staat van de verzendverpakking te fotograferen (zodat wij dit kunnen terug koppelen naar de vervoerder). Indien je je pakket niet hebt ontvangen stuur ons dan binnen 5 kalenderdagen na het verzenden van het pakket een email onder vermelding van je ordernummer met de melding dat je je pakket niet hebt ontvangen. Tot 7 kalenderdagen kunnen wij nog een onderzoek laten instellen aan de hand van de track & tracĆ© code. (hierna is dit helaas niet meer mogelijk). Mochten er een fout zijn gemaakt in de bestelling stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je bestelling een email onder vermelding van je ordernummer, dit kan als reactie op de ontvangen bestelbevestiging. Waarin je de fout duidelijk omschrijft. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen kunt meesturen. Mocht het zo zijn dat de fout aan onze zijde is gemaakt dan zullen wij kosteloos een oplossing aanbieden. In sommige gevallen zullen wij het “verkeerde” product retour vragen. Je ontvangt dan van ons een verzendlabel. Eerst dient het “verkeerde” product retour gestuurd te worden voordat het nieuwe product opnieuw wordt toe gezonden. Het product dient dan in nieuw staat bij ons retour te komen. Mocht deze zijn gebruikt of zijn beschadigd dan zullen wij dit als waardevermindering alsnog in rekening brengen. Het kan ook zijn dat we in overleg een nieuwe sticker sturen. Mogelijke schade aan het product hierdoor zijn op eigen risico

Klachtenregeling*

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor de consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, dan heb je de mogelijkheid om de klacht te laten behandelen door de stichting WebwinkelKeur aangesteld onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel Creatief en kado als de consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dient te worden aan de betreffende commissie. Vanaf 15 februari 2016 is het voor de consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. * nvt bij B2B

Ruilen & Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat je een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom je de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, je hebt het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. In dergelijke gevallen kun je de bestelling naar ons retourneren*. Wij zullen wel controleren of hier niet meer mee is gedaan dan schriftelijk is voorgeschreven en of de gebruiksinstructies zijn opgevolgd. Wanneer er meer mee is gedaan dan voorgeschreven of de gebruiksinstructies zijn niet juist opgevolgd zullen wij controleren of we het product met waardevermindering retour kunnen accepteren of dat de kosten worden doorberekend. Wanneer je een bestelling wilt retourneren dan heb je na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om dit door te geven. Dit kan als reactie op de ontvangen bestelbevestiging of door het retour formulier per mail naar ons terug te sturen. Na het melden van je retour heb je nogmaals 14 dagen om de bestelling daadwerkelijk terug te sturen. Dit betekend dat de bestelling binnen 28 dagen bij ons retour moet zijn vanaf de ontvangstdatum! We doen ons uiterste best om het volledige orderbedrag vervolgens zo spoedig mogelijk terug te storten (mits wij het product in goede staat retour hebben ontvangen, retour zendingen worden daarom op film vastgelegd bij het uitpakken van het pakket).
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan je doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij retour goed verpakt is. Onderstaande zullen wij als waardevermindering aanmerken. – het gebruiken of dragen van een artikel (passen is toegestaan) – herstellen of een poging daartoe – een gewassen artikel – niet degelijk verpakte artikelen – een beschadigd artikel – het ontbreken van een toebehoren (kaartjes of labels) of extraatje in het pakket.
Vergeet niet het herroepingsformulier aan het pakket toe te voegen.Ā 

Retourneren

Wanneer je besluit je geld terug te willen is dit uiteraard geen enkel probleem. Je stuurt de artikelen goed verpakt in een goede verzenddoos retour. Nadat het artikel in goede orde door ons is ontvangen zal er zsm tot creditering van het artikel worden overgegaan. Het bedrag van het geretourneerde artikel wordt vervolgens binnen de wettelijke termijn van 14 dagen op het bij ons bekende rekeningnummer teruggestort. Wel zijn de kosten voor retour zenden van het product voor eigen rekening. Het retourformulier vindt je onderaan deze pagina. Graag het formulier invullen en meesturen met de retourzending. Retourzendingen worden op film vast gelegd tijdens het uitpakken van het pakket. Wel zijn de kosten voor terugzending van het product voor eigen rekening. Creatief en Kado kanĀ nietĀ aansprakelijk worden gesteld voor retour pakketten die zijn zoekgeraakt of beschadigd in het verzendproces.

Ruilen

Wil je je product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Hiervoor kun je per mail, contact met ons opnemen. Dit kan als reactie op de ontvangen bestelbevestiging. Wanneer je een bestelling wilt ruilen dan heb je na ontvangst van je bestelling 14 dagen de tijd om dit door te geven. Dit kan door het herroepingsformulier per mail naar ons terug te sturen. Na het melden van je retour heb je nogmaals 14 dagen om de bestelling daadwerkelijk terug te sturen. We zullen het artikel als een retour afhandelen. Wij kunnen de bestellingen helaas niet met elkaar verrekenen. Je dient het gewenste artikel opnieuw via de webshop te bestellen. Wel zijn de kosten voor terugzending van het product voor eigen rekening. Het retourformulier vindt je onderaan deze pagina. Graag het formulier invullen en meesturen met de retourzending. Het bedrag van het geretourneerde artikel wordt vervolgens binnen de wettelijke termijn van 14 dagen op het bij ons bekende rekeningnummer teruggestort. Retourzendingen worden op film vast gelegd tijdens het uitpakken van het pakket. Je dient ten alle tijden een track & tracĆ© code aan ons door te geven. Creatief en Kado kanĀ nietĀ aansprakelijk worden gesteld voor retour pakketten die zijn zoekgeraakt of beschadigd in het verzendproces. Producten die uitgesloten zijn: – kadobonnen – downloads – speciaal voor je besteld* – gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen – gepersonaliseerde artikelen** – maatwerk – intieme of hygiĆ«nische goederen – bederfelijke goederen zoals, etenswaren, bloemen, kranten of tijdschriften – gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn **Let op: artikelen die wij op verzoek hebben besteld (geen standaard assortiment of extra aantallen), afgeprijsde artikelen en producten die zijn gepersonaliseerd of op maat zijn gemaakt zijn hierop een uitzondering en kunnen niet retour worden genomen of worden geruild. **Een product met naam, eigen tekst, kleurkeuze of foto maar ook kadopapier of kadolint met gewenste aantal meters vallen onder gepersonaliseerd en maatwerk.

Terugbetalingen

Als de retourzending is ontvangen en gecontroleerd sturen we je een mail om te laten weten dat deze is ontvangen. We zullen je dan ook op de hoogte stellen van de goedkeuring en/of afwijzing van de terugbetaling. Als deze is goedgekeurd, wordt de terugbetaling verwerkt en wordt deze binnen de wettelijke termijn van 14 dagen via de betaalprovider retour gestort. Als er via een kadobon is betaald, ontvang je deze waarde ook als bon retour.

Creatief en Kado
Kooiersdijk 7
(loods meest links op het terrein)
7261 RB Ruurlo
Email: info @ creatiefenkado.nl
Tel: 0612762827

Het formulier voor herroeping kun je hier downloaden en daarna printen en aan je pakket toevoegen. Zonder herroepingsformulier kunnen wij een retour niet verwerken.