Veel gestelde vragen

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?
Je kunt je bestelling plaatsen via de webshop. Hier vindt je diverse keuze menu’s of invulvelden om je bestelling compleet te maken. Heb je een extra wens dan kun je deze aan het einde van het bestelproces in het tekstvak “opmerkingen” opgeven. Heb je de bestelling voor een bepaalde datum nodig, vermeld deze dan tijdens het bestellen.
Eventueel kun je ook per mail je bestelling opgeven. Vermeldt hier dan je naam, adresgegevens en evt een telefoonnummer bij. De bestelling zal ik dan via de webshop plaatsen en hiervan ontvang je dan een bestelbevestiging op het opgegeven mailadres en een aparte mail met een betaalverzoek. De bestelling wordt in behandeling genomen als de betaling is voldaan.
Liever neem ik geen bestellingen per telefoon aan om evt fouten te voorkomen.
Mochten er vragen zijn dan kun je uiteraard telefonisch contact met me opnemen.
Meer informatie over het bestellen vindt je op onze pagina “bestellen & betalen“.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen!
Als je de bestelling hebt geplaatst en betaald dan ontvang je automatisch een bestelbevestiging per mail. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen controleer dan even de spambox.
Heb je gekozen voor betalen bij ophalen, dan ontvang je geen automatische bestelbevestiging!
Ik ben een zakelijke klant, kan ik ook een grote bestelling plaatsen?
Dat kan meestal wel. Neem even contact met ons op. Dan kunnen we de beschikbaarheid controleren en een order of offerte voor je aanmaken.  
Kan ik een wijziging laten doen in mijn bestelling?
Een bestelling kan binnen 2 uur nadat je de bestelling hebt geplaatst worden gewijzigd. Wens je je bestelling te wijzigen dan kun je dit doorgeven als reactie op de ontvangen bestelbevestiging. Wijzigen van een bestelling kan alleen per mail. De order wijziging zal per e-mail bevestigd worden, alleen dan is een wijziging pas definitief.
Indien de bestelling al in behandeling is genomen of is aangemeld voor verzenden dan zijn wijzigingen niet meer mogelijk.
Hoe bestel ik een foto product?
Je besteld je gewenste foto artikel, tijdens het bestelproces kun je een foto uploaden en rond de bestelling af. Je ontvangt automatisch een bestelbevestiging per mail.
Het is ook mogelijk om een foto als reactie op de ontvangen bestelbevestiging naar ons te mailen. Heb je meerdere fotoproducten besteld, vermeld dan duidelijk welke foto op welk product verwerkt moet worden.
Bestellingen worden pas in behandeling genomen als we de foto (of foto’s) hebben ontvangen.
Foto’s dienen van een goede kwaliteit te zijn. Foto’s met een lagere kwaliteit zullen ook als eindproduct een lagere kwaliteit geven.
Bij fotoproducten dient er minimaal 50% te worden aanbetaald
Kan ik nog wat aan mijn bestelling toevoegen?
Ja hoor, dat is zeker mogelijk. Heb je een bestelling bij ons geplaatst maar je bent wat vergeten mee te bestellen. Dan is het mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen en deze samen met de eerder geplaatste bestelling te laten verzenden. Kies dan voor de optie “toevoegen aan bestaande bestelling”. Voorwaarde is wel dat de eerste bestelling nog niet is aangemeld voor verzenden of is verzonden!! Neem daarom eerst even contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken. Noteer het ordernummer van de eerder geplaatste order in het vak opmerkingen (einde bestelproces). Op deze manier weten wij zeker dat de bestelling aan de goede order wordt toegevoegd. Zorg dat je de extra bestelling voor 14:00 uur plaatst, zodat we nog tijd hebben om deze te kunnen verwerken. Geef naderhand per mail of app even aan dat je een extra bestelling hebt geplaatst!!
Mocht er door het samenvoegen van de bestellingen een meerprijs in de verzendkosten zijn door bijvoorbeeld het wijzigen van het pakkettype. Dan zullen we deze extra kosten doorberekenen, hiervoor ontvang je dan een betaalverzoek.
Waarom kan ik niet meer stuks bestellen van een artikel?
De beschikbare voorraad staat bij de artikelen aangegeven. Het is dan niet mogelijk om meer artikelen via de webshop te bestellen. Wil je meer bestellen, dan op voorraad staat, dan kun je even contact met ons opnemen.  
Er zit een fout in mijn bestelling. Wat nu?
Stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je duidelijk omschrijft wat de fout is. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. 
Mocht de fout aan onze zijde zijn gemaakt dan zullen wij deze kosteloos oplossen. In sommige gevallen zullen wij het “verkeerde” product retour vragen. Je ontvangt dan van ons een verzendlabel. Het product dient dan in nieuw staat bij ons retour te komen. Daarna zullen we een vervangend artikel opsturen. Mocht deze zijn gebruikt of zijn beschadigd dan zullen wij deze waardevermindering alsnog in rekening brengen.
Het kan ook zijn dat we in overleg een nieuwe sticker sturen. Mogelijke schade aan het product hierdoor zijn op eigen risico.
Mocht de fout zijn gemaakt tijdens het bestelproces dan bekijken we wat er mogelijk is om dit op het bestaande product op te lossen. Het kan dus betekenen dat de bestelling opnieuw geplaatst en gemaakt moet worden. Meer informatie over het retourneren vindt je op de pagina “Ruilen & retourneren
Kan ik een bestelling annuleren?
Een bestelling kan zonder kosten, binnen 2 uur nadat je de bestelling hebt geplaatst worden geannuleerd. Uitgezonderd wanneer je een speciaal voor jou gepersonaliseerd artikel hebt besteld, wij speciaal voor jou nieuwe voorraad hebben besteld of wanneer jouw bestelling al in behandeling is genomen of voor verzenden is aangemeld/verzonden. 
Wij zijn dan genoodzaakt de kosten voor dit artikel aan je door te berekenen.
Wens je je bestelling te annuleren dan verzoeken wij je daartoe een reactie te sturen op de ontvangen bestelbevestiging. Annuleren van een bestelling kan alleen per mail. De order annulering zal per e-mail bevestigd worden. Je dient in de schriftelijke annulering in ieder geval je volledige naam en ordernummer te vermelden.
Mijn bestelling is geannuleerd?
Indien wij geen betaling ontvangen voor een geplaatste bestelling dan wordt deze automatisch door het systeem geannuleerd. 
Mochten wij een vraag hebben over een geplaatste bestelling zullen wij per mail contact opnemen. Mocht hier geen reactie op terug komen zullen wij de bestelling alsnog annuleren. Aangeleverde foto’s en logo’s dienen van een goede kwaliteit te zijn (bij voorkeur logo’s in een geschikt snijbestand). Mochten deze van een dermate slechte kwaliteit zijn kunnen wij de opdracht niet in behandeling nemen. 
Indien je de bestelling wilt behouden kun je contact met ons opnemen ovv van het ordernummer.
Wat is de verwerkingstijd?
Een indicatie van de verwerkingstijd staat bij de producten vermeld. De opgegeven tijd is een indicatie.
De categorie “meteen leverbaar” wordt verzonden binnen 1-3 werkdagen. Een deel van het assortiment worden specifiek op verzoek en naar wens gemaakt. Indien het artikel op voorraad is dan bedraagt de verwerkingstijd na akkoord van getoonde ontwerp en ontvangst betaling, ongeveer 2 á 10 werkdagen, tenzij anders aangegeven of in overleg. Bestel je dinsdag na 16:00 uur dan wordt je bestelling vanaf donderdag in behandeling genomen, bestel je donderdag na 16:00 uur dan wordt je bestelling vanaf maandag in behandeling genomen. Bij bestellingen die niet op voorraad zijn, zal de levertijd in overleg geschieden. Mocht een artikel niet meer leverbaar zijn, dan zullen we je zo snel mogelijk per mail informeren.
Ik heb een fout adres opgegeven!
Geef de wijziging zsm door zodat wij dit op tijd kunnen aanpassen. zodra een bestelling is aangemeld voor verzending kunnen wij de adresgegevens niet meer aanpassen. Voor schade als gevolg van fouten of onvolkomenheden in het opgegeven bezorgadres is Creatief en Kado niet aansprakelijk en zal er geen sprake zijn van vervanging van het product of retourneren van de betaling.
Geef het adres zo volledig mogelijk op! Vooral bij buitenlandse bestellingen wil het adres nog weleens onduidelijk zijn. Naast plaats vermeld dan ook de regio of andere informatie die belangrijk kunnen zijn voor een goede bezorging.
Kan ik een bestelling retour sturen?
. Ja dat kan. Neem hiervoor eerst contact met ons op en wacht op een bevestigingsmail met retour gegevens.
Je dient het pakket voldoende te frankeren. Je dient een track & tracé code voor de retourzending aan ons door te geven per mail. Zodat ook wij het pakket kunnen volgen.
Zodra wij de bestelling retour hebben ontvangen, ontvang je het aankoop bedrag incl de verzendkosten van ons terug.
Het pakket dien compleet retour gezonden te worden. Zoals mogelijk de originele verpakking incl alle extra’s, en evt kortingsbonnen. Bij geen volledige teruggave kunnen er kosten van het ontbrekende in rekening worden gebracht.
Retourzendingen worden op film vast gelegd tijdens het uitpakken van het pakket.
Seizoenartikelen, afgeprijsde artikelen, gepersonaliseerd, speciaal besteld of op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd.
De retour kosten zijn voor eigen rekening. Meer informatie en de voorwaarden voor retourneren vindt je op de pagina “ruilen & retourneren“.
Waar vul ik mijn kortingscode / code van mijn kadobon in?
In de winkelmand kun je de code (tekstvak waardebon) invullen of tijdens het afrekenen op in het 2de tabblad “afrekeningsdetails” vindt je een linkje vlak boven je factuurgegevens. Met de volgende tekst “Heb je een kortingsbon? Klik hier om je code in te vullen”.
Het is niet mogelijk om de kortingscode achteraf nog toe te voegen/te verrekenen. Mocht jouw code niet werken neem dan vooraf contact met ons op.
Korting van een kadobon of kortingscode wordt niet verrekend met de verzendkosten.
Kan ik de kleuren en lettertypes bekijken?
Ja zeker, we speciaal een pagina op de site staan met de verschillende kleuren folies en een lettertype keuze kaart

Betalen

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Je kunt betalen via iDEAL (NL), Bancontact (BE), Sofort banking (oa NL, BE en DE), Klarna achteraf betalen of je kunt ervoor kiezen om per bankoverschrijving vooruit te betalen dan wordt de bestelling 2 dagen gereserveerd. Is de betaling na 2 dagen nog niet ontvangen dan wordt deze automatisch geannuleerd.
Wil je de bestelling laten verzenden dan kun je ervoor kiezen om de betaling te voldoen per iDEAL, Bancontact, Klarna achteraf betalen of overboeking per bank.
Bij afhalen in Ruurlo is het mogelijk om te pinnen of contant te betalen. (gelieve zo gepast mogelijk te betalen, graag van te voren aangeven dat je wilt pinnen)
Meer informatie over de betaalmogelijkheden vindt je op onze pagina “bestellen & betalen“.
Prijzen
Alle prijzen inclusief BTW en excl verzendkosten.“.
Kan ik ook een factuur ontvangen?
Ja, op verzoek kun je ook een factuur ontvangen. Deze kun je als reactie op de bestelbevestiging bij ons aanvragen. Het factuur zal dan per mail worden toegezonden

Verzenden en ophalen

Wat zijn de verzendkosten?
Wij hanteren de verzendmethode van PostNL.
Een indicatie van de verzendkosten zijn ook meteen zichtbaar in het winkelmandje.
Meer informatie over de landen en tarieven vindt je op onze pagina “levering & verzending“.  
Kan ik een bestelling ook afhalen?
Ja, op afspraak kun je je bestelling op werkdagen afhalen in Ruurlo.
Meer informatie over het ophalen van een bestelling vindt je op onze pagina “levering & verzending“.
Ik heb mijn pakket beschadigd ontvangen. wat nu?
Stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je de klacht duidelijk omschrijft. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. Graag ontvangen we dan 5 verschillende duidelijke foto’s van het product en de verzendverpakking.
1- Foto van de gehele omvang (buitenkant van het pakket) waarbij het pakketlabel duidelijk zichtbaar en leesbaar is. 
2- Foto van een geopend pakket waarbij de inhoud en de binnen verpakking in het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
3- Foto van alle typen binnen verpakkingen/verpakkingsmateriaal 
4- Foto van de gehele omvang van het artikel 
5- Detail foto / close up van de concrete schade van het artikel 
Bewaar het verpakkingsmateriaal tot dat de schadeclaim is afgehandeld.
Meer informatie vindt je op de pagina  “garantie & klachten“. 
Bericht via de PostNL app
Op het moment dat wij een verzendlabel aanmaken, kun je via de PostNL app een melding krijgen dat er een pakket/post naar je onderweg is. Dit kan verwarrend zijn. Maar een pakket is pas naar je onderweg als je een mail ontvangt waar de track&tracé code en er een verwachte bezorgtijd in vermeld staat. 
Ik heb een fout adres opgegeven!
Geef de wijziging zsm door zodat wij dit op tijd kunnen aanpassen. zodra een bestelling is aangemeld voor verzending kunnen wij de adresgegevens niet meer aanpassen. Voor schade als gevolg van fouten of onvolkomenheden in het opgegeven bezorgadres is Creatief en Kado niet aansprakelijk en zal er geen sprake zijn van vervanging van het product of retourneren van de betaling.
Geef het adres zo volledig mogelijk op! Vooral bij Belgische bestellingen wil het adres nog weleens onduidelijk zijn. Naast plaats vermeld dan ook de regio of andere informatie die belangrijk kunnen zijn voor een goede bezorging. Let op dat er geen dubbele huisnummers, onnodige punten of komma’s ed. in het adres staan vermeld.
Pakketten met een onjuist adres worden naar ons geretourneerd. Kosten voor het opnieuw toesturen zullen we opnieuw doorbereken. 
Wanneer wordt mijn bestelling verwerkt / verzonden?
Dit is afhankelijk van welk artikel je hebt besteld. De verwachte verwerkingstijd* staat bij de producten aangegeven onder het tabje informatie. Bestel je donderdags na 16:00 uur dan wordt de bestelling vanaf maandag in behandeling genomen. Bestellingen worden minimaal 2x in de week verzonden*. Meer informatie vindt je op de pagina “levering & verzending“.
Bekijk onze agenda voor de actuele planning. *uitzondering van weekend- feestdagen en vakanties periodes
Ik heb (nog) geen track & tracé code ontvangen. Wat nu?
Op het moment dat wij een verzendlabel aanmaken wordt er een track&tracé code aangemaakt. Je ontvangt van de vervoerder een mail met jouw persoonlijke verzendcode, deze mail wordt verzonden op het moment dat we het pakket voor verzending aanmelden. Dit is nog niet altijd het verzendmoment. 
Het wil soms ook voorkomen dat de track & tracé mail in de spambox terecht is gekomen. Controleer daarom ook altijd even je spambox.
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja dat kan. Als verzendadres geef je dan het gewenste adres op. Mocht de ontvanger niet thuis zijn dan wordt het pakket mogelijk bij de buren afgegeven. Mocht levering bij de buren niet mogelijk zijn dan wordt na de 1ste poging het pakket bij het PostNL punt bezorgt. Dan heeft de ontvanger één week de tijd om het pakket af te halen, je dient de ontvanger zelf hiervan op de hoogte te stellen! 
Is het pakket na één week niet afgehaald dan wordt deze na ons retour gezonden. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij opnieuw doorberekenen. 
Kan ik mijn bestelling op een PostNL punt laten bezorgen?
Ja dat kan. Als verzendadres geef je dan het adres van het post punt op. Als het pakket op het post punt is aangekomen heb je nog één week de tijd om je pakket af te halen.
Heb je na een week je pakket niet afgehaald dan wordt deze na ons retour gezonden. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij opnieuw doorberekenen.
Mijn pakket is bij een PostNL punt bezorgt!
Als je niet thuis was toen de postbezorger langs kwam, dan wordt er mogelijk een afleverpoging bij de buren gedaan. Lukt dit niet, dan gaat het pakket na de 1ste poging naar een PostNL punt bij je in de buurt. Je hebt dan één week de tijd om je pakket af te halen. 
Heb je na een week je pakket niet afgehaald dan wordt deze na ons retour gezonden. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij opnieuw doorberekenen. Je ontvangt geen “gemist” briefje van de postbode meer in de bus.
Volgens de track & tracé code zou mijn pakket vandaag bezorgt worden, maar ik heb niets ontvangen!
Dit vinden we natuurlijk heel vervelend. Helaas kunnen wij het aflevermoment niet bepalen, hierin zijn wij afhankelijk van de vervoerder. Daarom vragen we je nog even een dag af te wachten en je track&tracé code nogmaals te controleren of er wijzigingen zijn doorgevoerd. 
In drukke periodes kan de verzendtijd langer zijn dan staat aangegeven en kan een pakket een vertraging oplopen van meerdere dagen. 
Je ontvangt geen “gemist” briefje van de postbode meer in de bus.
Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Wat nu?
Stuur ons binnen 5 kalenderdagen na het verzenden van het pakket een email onder vermelding van je ordernummer met de melding dat je je pakket niet hebt ontvangen. Tot 7 kalenderdagen kunnen wij nog een onderzoek laten instellen aan de hand van de track & tracé code. Vraag eerst even bij de buren of het pakket niet daar is bezorgt. Meer informatie vindt je op de pagina “garantie & klachten“ 

Overige vragen

Hanteren jullie ook openingstijden?
Creatief en Kado is een webshop en is daardoor 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor bestellingen. Heb je een vraag dan kun je contact met me opnemen via email of contactformulier, en via WhatsApp. We zullen op werkdagen reageren. 
Bestellingen worden op maandag, dinsdag en donderdag verwerkt.
Uitsluitend na het maken van een afspraak kun je je bestelling ophalen. De actuele tijden vindt je op de pagina “levering & verzending“ 
Hoe plak ik een raamsticker?
De raamstickers voor éénmalig gebruik worden geleverd met een transferlaag en een plakinstructie.
De herbruikbare raamstickers plak je met de hand of je kunt de drager gebruiken om grote of moeilijke stickers in één keer over te brengen.
Tip! Bewaar de drager om de herbruikbare stickers na gebruik hier weer op te plakken. 
Hoe voorkom ik luchtbelletjes bij een statische raamsticker?
Zodra er licht door het raam schijnt kunnen er kleine luchtbelletjes onder de stickers zichtbaar zijn. Die luchtbelletjes zijn haast niet te voorkomen, bij de zwarte stickers valt dit haast niet op maar bij de witte stickers zijn de luchtbelletjes overdag wel zichtbaar. Wat kan helpen is door het raam wat nat te maken, dan de sticker te plakken, wrijf daarna alles voorzichtig droog, hierdoor veeg je de meeste luchtbelletjes weg. 
Wanneer is een artikel op maat gemaakt?
Een artikel is op maat gemaakt als deze is voorzien van een naam, datum of andere persoonlijke gegevens. Maar ook wanneer er een gewenste kleur opdruk, een gewenst lettertype, maatkeuze of aantal meters is opgegeven.
Producten die je via de webshop koopt worden op maat volgens de door jou ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.
Kan ik een voorbeeld van de gewenste kleurcombinatie ontvangen?
Jazeker. Stuur ons dan even een mailtje met je vraag en dan zullen wij de gewenste kleurcombinatie op de foto zetten (kleuren kunnen door lichtinval en beeldscherminstellingen afwijken). Of voeg een extra opmerking (dit kan aan het einde van het bestelproces) toe aan je bestelling en wij zullen een foto als reactie op de bestelbevestiging sturen.
Kan ik een voorbeeld van het gekozen lettertype ontvangen?
Jazeker. Stuur ons dan even een mailtje met je vraag en dan zullen wij een voorbeeld sturen van de gewenste tekst in het gekozen lettertype. Of voeg een extra opmerking (dit kan aan het einde van het bestelproces) toe aan je bestelling en wij zullen een voorbeeld als reactie op de bestelbevestiging sturen. De beschikbare lettertypes vindt je op onze lettertype keuzekaart.
Kan ik een voorbeeld van het gewenste foto artikel ontvangen?
Jazeker. Plaats de bestelling, geef hierbij de benodigde gegevens in tijdens het bestellen. Voeg een extra opmerking toe aan je bestelling (dit kan aan het einde van het bestelproces). Zodra wij de bestelling in behandeling hebben genomen zullen we een computer opzetje maken (kleuren kunnen door lichtinval en beeldscherminstellingen afwijken). Deze zullen we dan per mail toesturen ter goedkeuring. Hierna zullen we het betreffende product in productie nemen.
Kan ik een eigen gewenste afbeelding aangeven?
De naam of omschrijving van een eigen gewenste afbeelding* kun je aangeven in het daarvoor bestemde tekstvak of aan het eind van het bestelproces in het vak opmerkingen. 
Een afbeelding is een omtrek of een silhouet. Een afbeelding is GEEN foto. Is er twijfel of een afbeelding mogelijk is, neem dan even contact met ons op. 
* niet elke eigen gewenste afbeelding is altijd mogelijk.
Kan ik een eigen gewenste tekst opgeven?
Vaak is dit wel mogelijk. Bij bepaalde artikelen staat hiervoor al een extra tekstvak in het bestelproces opgenomen. De tekst wordt overgenomen vanuit het tekstvak. Het is dan een keuze uit een standaard tekst (met evt keuze opties) of een eigen tekst, beide opties samen zijn niet mogelijk. 
Staat er geen tekstvak “eigen tekst” neem dan even contact met ons op en dan kijken we naar de mogelijkheden.
Ik heb een gewenste artikel voorkeurskleur opgegeven, maar een andere kleur ontvangen!
Heb je tijdens het bestellen een tekstvak “gewenste kleur” mogen invullen dan is het idd mogelijk dat we niet de gewenste kleur hebben kunnen leveren. Hiervan hebben we niet alle kleuren standaard op voorraad of zijn wij ook afhankelijk van wat wij krijgen aangeleverd. (Dit staat in de artikelomschrijving aangegeven). Bij deze producten kan er per bestelling één gewenste kleur worden opgegeven, is de kleur niet op voorraad dan zullen wij in dit geval een andere beschikbare kleur kiezen. De overige kleuren worden (meestal) gemixt geleverd.
Traktaties worden in gemixte kleuren geleverd. Per bestelling kan er één gewenste kleur voor de jarige worden opgegeven, overige aantallen worden geleverd in gemixte kleuren.
Wil je zeker zijn van een bepaalde kleur, neem dan vooraf contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.
Kan ik op alle producten een naam of tekst laten plaatsen?
Nee, dat is niet mogelijk. Producten waar een tekstvak “naam” of “gewenste tekst” bij staat dan is het standaard mogelijk om hier een naam op te laten verwerken. Bij producten zonder dit tekstvak wordt dit niet gedaan. Simpelweg omdat het ontwerp er niet naar is of omdat er te weinig ruimte is.
Zou je er wel graag een naam op willen hebben, neem dan eerst contact met ons op voor de mogelijkheden.
Opgegeven symbolen zijn niet altijd mogelijk (deze komen vaak onjuist op de pakbon). Wil je een symbool in de tekst? Geef deze dan per mail als reactie op de bestelbevestiging aan ons door. Zodat wij het juiste symbool (indien mogelijk) kunnen toevoegen.
Waarom ziet mijn houten artikel er anders uit als op de voorbeeld foto's?
Hout en bamboe zijn natuurproducten, hierdoor is elk item uniek en kan kleurverschillen in hout en bedrukking geven. In de houten artikelen kunnen dus kleurverschillen, nerven, knoesten en andere oneffenheden voorkomen.
Kan ik bij elk artikel een gewenst lettertype opgeven?
Nee, dit is niet altijd mogelijk. Sommige lettertypes zijn niet altijd geschikt voor op elk artikel.
De beschikbare lettertypes vindt je op de pagina lettertype en kleuren*. Je kunt een lettertype kiezen als er een keuzemenu of een tekstvak “lettertype” bij een product staat vermeld. Staat deze optie er niet, dan gebruiken wij hiervoor een door ons vast lettertype.
Staat jouw gewenste lettertype niet op onze keuzekaart? Neem dan even contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken. Niet alle lettertypes zijn commercieel te gebruiken. 
* niet alle lettertypes zijn altijd geschikt.
Waar kan ik de opdruk kleuren bekijken?
We hebben verschillende kleuren keuze kaarten op de site staan. Elke folie is geschikt voor andere toepassingen. 
Vinylfolie is een zelfklevende folie, geschikt voor hout, plastic, deuren, ramen, muren en veel meer.
Flexfolie is een gladde flexibele folie geschikt voor het bedrukken van textiel.
Glitterfolie wordt gebruikt voor het bedrukken van textiel. Deze folie is stugger en hierdoor niet altijd geschikt voor smalle lijntjes. 
Flockfolie is dikker dan flexfolie en hierdoor vaak geschikter voor het bedrukken van grovere stoffen zoals vilten tassen en handdoeken. Flockfolie heeft een velours uiterlijk en voelt erg zacht aan.
Foto kado, deze wordt geprint dus hiervoor zijn alle standaard CMYK printkleuren mogelijk.
Meer informatie vindt je op de pagina lettertype en kleuren.
Kan ik een logo laten bedrukken?
Ja zeker is dat ook bij ons mogelijk. Een logo dient als een Vector bestand (bijvoorbeeld SVG, EPS, (PDF)) aangeleverd te worden, is dit niet mogelijk zullen wij een meerprijs vragen voor het maken van een snijbestand. 
Niet alle logo’s zijn altijd te bedrukken op alle artikelen.
Kan ik zelf textiel aanleveren en laten bedrukken?
Ja dat kan, maar ik ben er geen voorstander van. Dit is geheel op eigen risico, niet elk textiel is altijd geschikt om te bedrukken.
Textiel dient schoon, nieuw en ongewassen te zijn. Mocht het al wel gewassen zijn dan vervalt de garantie op het drukwerk. Textiel niet vooraf wassen met een wasverzachter of sterk geparfumeerd wasmiddel!
Kan ik een eigen gewenste afbeelding laten bedrukken?
Meestal wel, maar alleen met vooraf overleg!, niet elke afbeelding is altijd geschikt hiervoor. Bij een aantal artikelen kun je de optie eigen afbeelding selecteren, hiervoor vragen we wel een meerprijs. Blijkt zonder vooraf overleg de gekozen afbeelding niet geschikt of mogelijk te zijn zullen we je hierover uiteraard informeren. Indien gewenst kun je dan een andere afbeelding laten bedrukken. De betaalde meerprijs hiervoor wordt echter niet teruggestort aangezien we hiervoor wel extra handelingen hebben moeten uitvoeren.
* een afbeelding is geen logo of foto.
In wat voor bestandstype moet ik een afbeelding of logo aanleveren?
Voor foto producten kun je een png of jpg afbeelding.
Andere afbeeldingen en logo’s dienen als een Vector (SVG, EPS , PDF) bestand aangeleverd te worden.
Waarom worden er extra kosten gerekend voor het maken van een snijbestand?
Indien je een logo of bestand wilt laten bedrukken is dit zeker mogelijk. Bij voorkeur het logo aanleveren in een Vector bestand. Mochten wij werk hebben aan het maken van een geschikt snijbestand dan zullen wij hiervoor extra kosten in rekening brengen.
Kan ik elke afbeelding of logo laten bedrukken?
Nee, dit kan niet. Afbeeldingen en logo’s mogen niet zomaar zonder toestemming worden gebruikt. Eigen gemaakte foto’s mogen wel gebruikt worden of je moet toestemming hebben van de maker/eigenaar. Andere afbeeldingen mogen alleen als je daarvoor de rechten beschikt, deze dien je dan aan te kopen. 
Licentie afbeeldingen zoals bekende sprookjes en merken zullen wij niet behandelen.
Kan ik op elk artikel een afbeelding, foto of logo laten bedrukken?
Nee, dit kan niet. Niet alle artikelen zijn geschikt om onze foto techniek op toe te passen. Artikelen waar wij een foto op kunnen drukken vindt je in de categorie foto kado. Wil je op een ander artikel een foto laten bedrukken vraag dan even naar de mogelijkheden. Dan kijken we of we het gewenste artikel alsnog kunnen leveren. 
Afbeeldingen en logo’s mogen niet zomaar zonder toestemming worden gebruikt. Eigen gemaakte foto’s mogen wel gebruikt worden of je moet toestemming hebben van de maker/eigenaar. Andere afbeeldingen mogen alleen als je daarvoor de rechten beschikt, deze dien je dan aan te kopen. 
Licentie afbeeldingen zoals bekende sprookjes en merken zullen wij niet behandelen. 
Waar kan ik jullie contact gegevens vinden?
De contact gegevens kun je vinden onder het kopje contact.
Onze contact gegevens staan ook vermeld in de footer van de webshop.
Kan ik ook een factuur ontvangen?
Ja, op verzoek kun je ook een factuur ontvangen. Deze kun je als reactie op de bestelbevestiging bij ons aanvragen. Het factuur zal dan per mail worden toegezonden.
Facturen worden automatisch aangemaakt dus bedrijfsgegevens / adresgegevens worden één op één overgenomen zoals ingevoerd tijdens het bestelproces. Moet er specifiek iets genoteerd worden op de factuur, neem dan vooraf contact met ons op.

*drukfouten en prijswijzigingen voorbehouden
*op onze verkopen gelden onze verkoop en leveringsvoorwaarden. Deze kun je downloaden.