Veel gestelde vragen

Prijzen*
Alle prijzen zijn inclusief BTW en excl. verzendkosten.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Je kunt betalen via iDEAL (NL), Bancontact (BE) of Sofort banking (oa NL, BE en DE) of je kunt ervoor kiezen om per vooruit betaling te betalen dan wordt de bestelling 2 dagen gereserveerd. Is de betaling na 2 dagen nog niet ontvangen dan wordt deze automatisch geannuleerd.
Wil je de bestelling laten verzenden dan kun je ervoor kiezen om de betaling te voldoen per iDEAL, Bancontact, Klarna achteraf betalen of vooruit betaling per bank.
Bij afhalen in Ruurlo is het mogelijk om te pinnen of contant te betalen. (gelieve zo gepast mogelijk te betalen, graag van te voren aangeven dat je wilt pinnen)
Meer informatie over de betaalmogelijkheden vindt je op onze pagina “bestellen & betalen“.

Hoe kan ik bestellen?
Je kunt je bestelling plaatsen via de webshop. Hier vindt je diverse keuze menu’s of invulvelden om je bestelling compleet te maken. Heb je een extra wens dan kun je deze aan het einde van het bestelproces in het tekstvak “opmerkingen” opgeven. Heb je de bestelling voor een bepaalde datum nodig, vermeld deze dan tijdens het bestellen.
Eventueel kun je ook per mail of messenger je bestelling opgeven. Vermeldt hier dan je naam, adresgegevens en evt een telefoonnummer bij. De bestelling zal ik dan via de webshop plaatsen en hiervan ontvang je dan een bestelbevestiging op het opgegeven mailadres en een aparte mail met een link voor betaling via iDEAL.
Liever neem ik geen bestellingen per telefoon aan om evt fouten te voorkomen.
Mochten er vragen zijn dan kun je uiteraard telefonisch contact met me opnemen.
Meer informatie over het bestellen vindt je op onze pagina “bestellen & betalen“.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen!
Als je de bestelling hebt afgerond dan ontvang je automatisch een bestelbevestiging per mail. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen controleer dan even de spambox.

Kan ik de bestelling ook afhalen?
Ja, op afspraak kun je je bestelling ook afhalen in Ruurlo
Meer informatie over het ophalen van een bestelling vindt je op onze pagina “levering & verzending“.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij hanteren de verzendmethode van PostNL.
Meer informatie over de landen en tarieven vindt je op onze pagina “levering & verzending“.
Een indicatie van de verzendklasse staat bij de producten aangegeven onder het tabje “extra informatie”. Dit is gebaseerd op 1 artikel. 

Bericht via PostNL app.
Op het moment dat wij een pakket voor verzending aanmelden en een track&tracé code aanvragen kun je via de PostNL app een melding krijgen dat er een pakket/post naar je onderweg is. Dit kan verwarrend zijn. Maar een pakket is pas naar je onderweg als je een mail ontvangt waar de track&tracé code en een verwachte bezorgtijd in vermeld staan.

Ik heb een fout adres opgegeven.
Geef de wijziging zsm door zodat wij dit op tijd kunnen aanpassen. zodra een bestelling is aangemeld voor verzending kunnen wij de adresgegevens niet meer aanpassen. 
Geef het adres zo volledig mogelijk op! Vooral bij Belgische bestellingen wil het adres nog weleens onduidelijk zijn. Naast plaats vermeld dan ook de regio of andere informatie die belangrijk kunnen zijn voor een goede bezorging. 

Ik heb (nog) geen track&tracé code ontvangen. Wat nu?
Op het moment dat wij een pakket voor verzending aanmelden wordt er een track&tracé code aangemaakt. Je ontvangt van de vervoerder een mail met jouw persoonlijke verzendcode, deze mail wordt pas verzonden nadat het pakket op het distributie centrum is aangekomen. Het kan tot 24 uur duren voordat deze code actueel is. 
Het wil soms ook voorkomen dat de track&tracé mail in de spambox terecht is gekomen. Controleer daarom ook altijd even je spambox. 

Wat is de verwerkingstijd?
Ik heb niet alle artikelen op voorraad. Omdat de meeste artikelen specifiek op verzoek en naar wens worden gemaakt.
Indien het artikel op voorraad is dan bedraagt de verwerkingstijd na akkoord van getoonde ontwerp en ontvangst betaling, ongeveer 3 á 10 werkdagen of in overleg. Een indicatie van de verwerkingstijd staat bij de producten vermeld. De opgegeven tijd is een indicatie. Bij bestellingen die niet op voorraad zijn, zal de levertijd in overleg geschieden. Mocht een artikel niet meer leverbaar zijn, dan zullen we je zo snel mogelijk per mail informeren.
Heb je een artikel voor een specifieke datum nodig, vermeld deze dan bij het bestellen.
Heb je een bestelling snel nodig, vraag dan eerst even naar de mogelijkheden. Vaak lukt het wel om de bestelling op tijd te leveren. Echter spoedbestellingen zijn niet altijd mogelijk. Voor een spoedbestelling kunnen wij extra kosten rekenen.
Bestellingen worden verwerkt op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
De verwerkingstijd is aangegeven in werkdagen, dit is excl. de verzendtijd.
Meer informatie over de landen en tarieven vindt je op onze pagina “levering & verzending“.

Kan ik mijn pakket op een Post punt laten bezorgen of afhalen?
Ja dat kan. Als verzendadres geef je dan het adres van het post punt op. Als het pakket op het post punt is aangekomen heb je nog een week de tijd om je pakket af te halen.
Heb je als verzendadres je huisadres opgegeven maar was je niet thuis toen de postbezorger langs kwam, dan wordt na de 1ste poging je pakket bij het PostNL punt bezorgt. Ook dan heb je een week de tijd om je pakket af te halen. 
Heb je na een week je pakket niet afgehaald dan wordt deze na ons retour gezonden. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij doorberekenen. 

Volgens de track&tracé code zou mijn pakket vandaag bezorgt worden maar ik heb niets ontvangen!
Dit vinden we natuurlijk heel vervelend. Helaas kunnen wij het aflevermoment niet bepalen, hierin zijn wij afhankelijk van de vervoerder. Daarom vragen we je nog even een dag af te wachten en je track&tracé code nogmaals te controleren of er wijzigingen zijn doorgevoerd. 
In drukke periodes kan de verzendtijd langer zijn dan staat aangegeven en kan een pakket een vertraging oplopen van meerdere dagen. 

Hanteren jullie ook openingstijden?
Creatief en Kado is een webshop en is daardoor 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor bestellingen. Heb je een vraag dan kun je contact met me opnemen via email of contactformulier, via WhatsApp of evt bellen op werkdagen.
Bestellingen worden op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag verwerkt.
Uitsluitend na het maken van een afspraak kun je je bestelling ophalen. De actuele tijden vindt je op de pagina “levering & verzending“. 

Ik heb mijn pakket beschadigd ontvangen. Wat nu?
Stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je de klacht duidelijk omschrijft. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. Graag ontvangen we dan 5 verschillende duidelijke foto’s van het product en de verzendverpakking. Waarvan 1 foto van het product in de verpakking en 1 totaal foto van het product. (zodat wij dit kunnen terug koppelen naar de vervoerder). Meer informatie vindt je op de pagina “klachten & garantie“.

Kan ik een bestelling retour sturen?
Mocht er iets mis gegaan met de bestelling, dat wil zeggen de artikelen zijn beschadigd of stuk, dan is het in overleg mogelijk om je bestelling retour te zenden. Neem hiervoor eerst contact met ons op en wacht op een bevestigingsmail met retour gegevens.
Je dient het pakket voldoende te frankeren. Je dient een track&tracé code voor de retourzending aan ons door te geven per mail. Zodat ook wij het pakket kunnen volgen.
Zodra wij de bestelling retour hebben ontvangen, ontvang je een nieuw artikel of het aankoop bedrag incl de verzendkosten van ons terug.
Het pakket dien compleet retour gezonden te worden. Zoals mogelijk de originele verpakking incl alle extra’s, en evt kortingsbonnen. Bij geen volledige teruggave kunnen er kosten van het ontbrekende in rekening worden gebracht.
Seizoenartikelen, afgeprijsde artikelen, gepersonaliseerd, speciaal besteld of op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd.
De retour kosten zijn voor eigen rekening.
Meer informatie en de voorwaarden voor retourneren vindt je op de pagina “ruilen & retourneren“.

Er zit een fout in mijn bestelling. Wat nu?
Stuur ons binnen 2 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je duidelijk omschrijft wat de fout is. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. 
Mocht de fout aan onze zijde zijn gemaakt dan zullen wij kosteloos een nieuw product opsturen. In sommige gevallen zullen wij het “verkeerde” product retour vragen. Je ontvangt dan van ons een verzendlabel. 
Het product dient dan in nieuw staat bij ons retour te komen. Mocht deze zijn gebruikt of zijn beschadigd dan zullen wij deze waardevermindering alsnog in rekening brengen. Meer informatie over het retourneren vindt je op de pagina “ruilen & retourneren“.

Kan ik een bestelling annuleren?
Een bestelling kan zonder kosten, binnen 12 uur nadat je de bestelling hebt geplaatst worden geannuleerd. Uitgezonderd wanneer je een speciaal voor jou gepersonaliseerd artikel hebt besteld, wij speciaal voor jou nieuwe voorraad hebben besteld of wanneer jouw bestelling al in behandeling is genomen of is verstuurd. 
Wij zijn dan genoodzaakt de kosten voor dit artikel aan je door te berekenen.
Wens je je bestelling te annuleren dan verzoeken wij je daartoe een reactie te sturen op de ontvangen bestelbevestiging. De order annulering zal per e-mail bevestigd worden.
Je dient in de schriftelijke annulering in ieder geval je volledige naam en ordernummer te vermelden.

Mijn bestelling is geannuleerd?
Indien wij geen betaling ontvangen voor een geplaatste bestelling dan zullen wij de bestelling na 2 dagen annuleren.
Mochten wij een vraag hebben over een geplaatste bestelling zullen wij per mail contact opnemen. Mocht hier geen reactie op terug komen zullen wij de bestelling alsnog annuleren. Aangeleverde foto’s en logo’s dienen van een goede kwaliteit te zijn (bij voorkeur logo’s in een geschikt snijbestand). Mochten deze van een dermate slechte kwaliteit zijn zullen wij de opdracht niet in behandeling nemen. 
Indien je de bestelling wilt behouden kun je contact met ons opnemen ovv van je ordernummer. 

Hoe plak ik een raamsticker?
De raamstickers voor éénmalig gebruik worden geleverd met een transferlaag en een plakinstructie.
De herbruikbare raamstickers plak je met de hand of je kunt de drager gebruiken om groet of moeilijke stickers in één keer over te brengen.
Tip! Bewaar de drager om de herbruikbare stickers na gebruik hier weer op te plakken.

Wanneer is een artikel op maat gemaakt?
Een artikel is op maat gemaakt als deze is voorzien van een naam, datum of andere persoonlijke gegevens. Maar ook wanneer er een gewenste kleur opdruk, een gewenst lettertype of maatkeuze is opgegeven.
Producten die je via deze webshop koopt worden op maat volgens de door jou ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Kan ik een voorbeeld van de gewenste kleurcombinatie ontvangen?
Jazeker. Stuur ons dan even een mailtje met je vraag en dan zullen wij de gewenste kleurcombinatie op de foto zetten (kleuren kunnen door lichtinval en beeldscherminstellingen afwijken). Of voeg een extra opmerking (dit kan aan het einde van het bestelproces) toe aan je bestelling en wij zullen een foto als reactie op de bestelbevestiging sturen. 

Hoe kan ik een eigen gewenste afbeelding aangeven?
De naam of omschrijving van een eigen gewenste afbeelding* kun je aangeven in het daarvoor bestemde tekstvak of aan het eind van het bestelproces in het vak opmerkingen. 
Een afbeelding is een omtrek of een silhouet. Een afbeelding is GEEN foto. Is er twijfel of een afbeelding mogelijk is, neem dan even contact met ons op. 
* niet elke eigen gewenste afbeelding is altijd mogelijk.

Waar vul ik mijn kortingscode / de code van mijn kadobon in?
Tijdens het afrekenen op in het 2de tabblad “afrekeningsdetails” vindt je een linkje vlak boven je factuurgegevens. Met de volgende tekst “Heb je een kortingsbon? Klik hier om je code in te vullen”.
Als je bestelling is afgerond is het voor ons niet meer mogelijk om achteraf een kortingscode toe te voegen. Mocht jouw code niet werken neem dan vooraf contact met ons op.
Korting van een kadobon of kortingscode wordt niet verrekend met de verzendkosten.  

Ik heb een fout in mijn adres ontdekt, wat nu?
Mail ons het goede adres zsm door. Dit kun je het beste doen als reactie op de ontvangen bestelbevestiging. 
Geef ons het goede adres door, je naam en het ordernummer. 
Vanaf het moment dat er een verzendlabel is aangemaakt, kunnen wij de gegevens niet meer wijzigen. Mocht de fout aan het licht komen na het verzenden van de bestelling dan zijn wij genoodzaakt opnieuw verzendkosten in rekening te brengen om het pakket nogmaals te verzenden. 

Ik heb een gewenste artikel voorkeurskleur opgegeven, maar een andere kleur ontvangen!
Heb je tijdens het bestellen een tekstvak “gewenste kleur” mogen invullen dan is het idd mogelijk dat we niet de gewenste kleur hebben kunnen leveren. Hiervan hebben we niet alle kleuren standaard op voorraad of zijn wij ook afhankelijk van wat wij krijgen aangeleverd. (Dit staat in de artikelomschrijving aangegeven). Bij deze producten kan er per bestelling één gewenste kleur worden opgegeven, de overige kleuren worden meestal gemixt geleverd. 

Kan ik op alle producten een naam laten plaatsen?
Producten waar een tekstvak “naam” of “gewenste tekst” bij staan dan is het standaard mogelijk om hier een naam op te laten verwerken. Bij producten zonder dit tekstvak wordt dit niet gedaan. Simpelweg omdat het ontwerp er niet naar is of omdat er te weinig ruimte is.
Zou je er wel graag een naam op gedrukt willen hebben, neem dan eerst contact met ons op voor de mogelijkheden.

Kan ik bij elk artikel een gewenst lettertype opgeven?
Nee, dit is niet altijd mogelijk. Sommige lettertypes zijn niet altijd geschikt voor op elk artikel.
De beschikbare lettertypes staan op de lettertype keuze kaart*. Je kunt een lettertype kiezen als er een keuzemenu of een tekstvak “lettertype” bij een product staat vermeld. Staat deze optie er niet, dan gebruiken wij hiervoor een door ons vast lettertype.
Staat jouw gewenste lettertype niet op onze keuzekaart? Neem dan even contact met ons op zodat we de mogelijkheden kunnen bekijken. Niet alle lettertypes zijn commercieel te gebruiken. 
* niet alle lettertypes zijn altijd geschikt. 

Ik heb mijn pakket niet ontvangen. Wat nu?
Stuur ons binnen 5 kalenderdagen na het verzenden van het pakket een email onder vermelding van je ordernummer met de melding dat je je pakket niet hebt ontvangen. Tot 7 kalenderdagen kunnen wij nog een onderzoek laten instellen aan de hand van de track & tracé code. Meer informatie vindt je op de pagina “klachten & garantie“.

Kan ik een logo laten bedrukken?
Ja zeker is dat ook bij ons mogelijk. Een logo dient als een geschikt snijbestand aangeleverd te worden, is dit niet mogelijk zullen wij een meerprijs vragen voor het maken van een snijbestand. 
Niet alle logo’s zijn altijd te bedrukken op alle artikelen.

Waarom worden er extra kosten gerekend voor het maken van een snijbestand?
Indien je een logo wilt laten bedrukken is dit zeker mogelijk. Bij voorkeur het logo aanleveren in een geschikt snijbestand. Mochten wij werk hebben aan het maken van een geschikt snijbestand dan zullen wij hiervoor extra kosten in rekening brengen. 

Kan ik elke afbeelding of logo laten bedrukken?
Nee, dit kan niet. Afbeeldingen en logo’s mogen niet zomaar zonder toestemming worden gebruikt. Eigen gemaakte foto’s mogen wel gebruikt worden of je moet toestemming hebben van de maker/eigenaar. Andere afbeeldingen mogen alleen als je daarvoor de rechten beschikt, deze dien je dan aan te kopen. 
Licentie afbeeldingen zoals bekende sprookjes en merken zullen wij niet behandelen. 

Kan ik op elk artikel een foto / afbeelding laten bedrukken?
Nee, dit kan niet. Niet alle artikelen zijn geschikt om onze foto techniek op toe te passen. Artikelen waar wij een foto op kunnen drukken vindt je in de categorie fotoproducten. Wil je op een ander artikel een foto laten bedrukken vraag dan even naar de mogelijkheden. Dan kijken we of we het gewenste artikel alsnog kunnen leveren.  
Afbeeldingen en logo’s mogen niet zomaar zonder toestemming worden gebruikt. Eigen gemaakte foto’s mogen wel gebruikt worden of je moet toestemming hebben van de maker/eigenaar. Andere afbeeldingen mogen alleen als je daarvoor de rechten beschikt, deze dien je dan aan te kopen. 
Licentie afbeeldingen zoals bekende sprookjes en merken zullen wij niet behandelen. 

Hoe bestel ik een foto product?
Je plaatst je gewenste foto artikel in het winkelwagentje en rond de bestelling en betaling af. Je ontvangt automatisch een bestelbevestiging per mail. Als reactie op deze ontvangen bestelbevestiging stuur je ons de gewenste foto. Bestel je meerder fotoproducten vermeld dan duidelijk welke foto op welk product verwerkt moet worden.
Bestellingen worden pas in behandeling genomen als we de foto per mail hebben ontvangen.
Foto’s dienen van een goede kwaliteit te zijn. Foto’s met een lagere kwaliteit zullen ook als eindproduct een lagere kwaliteit geven.
Bij fotoproducten dient er minimaal 50% te worden aanbetaald.

Waarom vragen jullie om mijn verjaardag bij het aanmelden van de nieuwsbrief?
Wij sturen dan een aantal dagen voor je verjaardag een mail met een kortingscode. Het invullen van je geboortedatum is uiteraard vrijblijvend en dus niet verplicht. 

Waar kan ik jullie contact gegevens vinden?
De contact gegevens kun je vinden onder het kopje contact.
Onze contact gegevens staan ook vermeld in de footer van de webshop.

Kan ik ook een factuur ontvangen?
Ja, op verzoek kun je ook een factuur ontvangen. Deze kun je als reactie op de bestelbevestiging bij ons aanvragen. Het factuur zal dan per mail worden toegezonden.

*drukfouten en prijswijzigingen voorbehouden
*op onze verkopen gelden onze verkoop en leveringsvoorwaarden. Deze kun je kosteloos opvragen of downloaden.