Veel gestelde vragen

Prijzen*
Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en excl. verzendkosten.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?
Je kunt betalen via iDEAL (NL), Bancontact (BE) of Sofortbanking (oa NL, BE en DE) of je kunt ervoor kiezen om per vooruit betaling te betalen dan wordt de bestelling 3 dagen gereserveerd. Is de betaling na 3 dagen nog niet ontvangen dan wordt deze automatisch geannuleerd.
Wil je de bestelling laten verzenden dan kun je ervoor kiezen om de betaling te voldoen per iDEAL, Bancontact, Klarna achteraf betalen, Paypal of vooruit betaling per bank.
Bij afhalen in Ruurlo is het mogelijk om te pinnen of contant te betalen. (gelieve zo gepast mogelijk te betalen, graag van te voren aangeven dat je wilt pinnen)
Meer informatie over de betaalmogelijkheden vindt je op onze pagina “bestellen & betalen“.

Hoe kan ik bestellen?
Je kunt je bestelling plaatsen via de webshop. Hier vindt je diverse keuze menu’s of invulvelden om je bestelling compleet te maken. Heb je een extra wens dan kun je deze aan het einde van het bestelproces in het tekstvak “opmerkingen” opgeven. Heb je de bestelling voor een bepaalde datum nodig, vermeld deze dan tijdens het bestellen.
Eventueel kun je ook per mail of messenger je bestelling opgeven. Vermeldt hier dan je naam, adresgegevens en evt een telefoonnummer bij. De bestelling zal ik dan via de webshop plaatsen en hiervan ontvang je dan een bestelbevestiging op het opgegeven mailadres en een aparte mail met een link voor betaling via iDEAL.
Liever neem ik geen bestellingen per telefoon aan om evt fouten te voorkomen.
Mochten er vragen zijn dan kun je uiteraard telefonisch contact met me opnemen.
Meer informatie over het bestellen vindt je op onze pagina “bestellen & betalen“.

Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen!
Als je de bestelling hebt afgerond dan ontvang je automatisch een bestelbevestiging per mail. Mocht je deze mail niet hebben ontvangen controleer dan even de spambox.

Kan ik de bestelling ook afhalen?
Ja, op afspraak kun je je bestelling ook afhalen in Ruurlo
Meer informatie over het ophalen van een bestelling vindt je op onze pagina “levering & verzending“.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij hanteren de verzendmethode van MyParcel en PostNL
Meer informatie over de landen en tarieven vindt je op onze pagina “levering & verzending“.

Bericht via postNL app
Op het moment dat wij een pakket voor verzending aanmelden en een track&tracé code aanvragen kun je via de PostNL app een melding krijgen dat er een pakket/post naar je onderweg is. Dit kan verwarrend zijn. Maar een pakket is pas naar je onderweg als je een mail ontvangt waar de track&tracé code en een verwachte bezorgtijd in vermeld staan.

Wat is de levertijd?
Ik heb niet alle artikelen op voorraad. Omdat de meeste artikelen specifiek op verzoek en aar wens worden gemaakt.
Indien het artikel op voorraad is dan bedraagt de levertijd na akkoord van getoonde ontwerp en ontvangst betaling, ongeveer 5 á 10 werkdagen of in overleg. Een indicatie van de levertijd staat bij de producten vermeld. De opgegeven tijd is een indicatie. Bij bestellingen die niet op voorraad zijn, zal de levertijd in overleg geschieden. Mocht een artikel niet meer leverbaar zijn, dan zullen we je zo snel mogelijk per mail informeren.
Heb je een artikel voor een specifieke datum nodig, vermeld deze dan bij het bestellen.
Heb je een bestelling snel nodig, vraag dan eerst even naar de mogelijkheden. Vaak lukt het wel om de bestelling op tijd te leveren. Echter spoedbestellingen zijn niet altijd mogelijk. Voor een spoedbestelling kunnen wij extra kosten rekenen.
Bestellingen worden verwerkt op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag.
De levertijd is aangegeven in werkdagen, dit is excl. de verzendtijd.
Meer informatie over de landen en tarieven vindt je op onze pagina “levering & verzending“.

Kan ik mijn pakket op een PostNL punt laten bezorgen of afhalen?
Ja dat kan. Als verzendadres geef je dan het adres van het PostNL punt op. Als het pakket op het postNL punt is aangekomen heb je nog een week de tijd om je pakket af te halen.
Heb je als verzendadres je huisadres opgegeven maar was je niet thuis toen de postbezorger langs kwam, dan wordt na de 2de poging je pakket bij het PostNL punt bezorgt. Ook dan heb je een week de tijd om je pakket af te halen. 
Heb je na een week je pakket niet afgehaald dan wordt deze na ons retour gezonden. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij doorberekenen. 

Hanteren jullie ook openingstijden?
Creatief en Kado is een webshop en is daardoor 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor bestellingen. Heb je een vraag dan kun je contact met me opnemen via email of contactformulier, via onze Facebookpagina of bellen op werkdagen.
Bestellingen worden op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag verwerkt.
Uitsluitend na het maken van een afspraak kun je je bestelling ophalen op onderstaande tijden. De actuele tijden vindt je op de pagina “levering & verzending“. 

Ik heb mijn pakket beschadigd ontvangen. Wat nu?
Stuur ons binnen 7 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je de klacht duidelijk omschrijft. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. Vergeet hierbij niet de staat van de verzendverpakking te fotograferen (zodat wij dit kunnen terug koppelen naar de vervoerder). Meer informatie vindt je op de pagina “klachten & garantie“.

Kan ik een bestelling retour sturen?
Mocht er iets mis gegaan met de bestelling, dat wil zeggen de artikelen zijn beschadigd of stuk, dan is het in overleg mogelijk om je bestelling retour te zenden. Neem hiervoor eerst contact met ons op en wacht op een bevestigingsmail met retour gegevens.
Je dient het pakket voldoende te frankeren. Je dien een track&tracé code voor de retourzending aan ons door te geven per mail. Zodat ook wij het pakket kunnen volgen.
Zodra wij de bestelling retour hebben ontvangen, ontvang je een nieuw artikel of het aankoop bedrag incl de verzendkosten van ons terug.
Het pakket dien compleet retour gezonden te worden. Zoals mogelijk de originele verpakking incl alle extra’s, en evt kortingsbonnen. Bij geen volledige teruggave kunnen er kosten van het ontbrekende in rekening worden gebracht.
Seizoensartikelen, afgeprijsde artikelen, gepersonaliseerd of op maat gemaakte producten kunnen niet worden geretourneerd.
De retour kosten zijn voor eigen rekening.
Meer informatie en de voorwaarden voor retourneren vindt je op de pagina “ruilen & retourneren“.

Er zit een fout in mijn bestelling. Wat nu?
Stuur ons binnen 7 kalenderdagen na het ontvangen van je pakket een email onder vermelding van je ordernummer, waarin je duidelijk omschrijft wat de fout is. Foto’s maken de klacht inzichtelijk voor ons dus het is heel fijn als je die meteen meestuurt. 
Mocht de fout aan onze zijde zijn gemaakt dan zullen wij kosteloos een nieuw product opsturen. In sommige gevallen zullen wij het “verkeerde” product retour vragen. Je ontvangt dan van ons een verzendlabel. 
Het product dient dan in nieuw staat bij ons retour te komen. Mocht deze zijn gebruikt of zijn beschadigd dan zullen wij deze waardevermindering alsnog in rekening brengen. Meer informatie over het retourneren vindt je op de pagina “ruilen & retourneren“.

Kan ik een bestelling annuleren?
Een bestelling kan zonder kosten, binnen 24 uur nadat je de bestelling hebt geplaatst worden geannuleerd. Uitgezonderd wanneer je een speciaal voor jou gepersonaliseerd artikel hebt besteld of wanneer jouw bestelling al in behandeling is genomen of is verstuurd.
Wij zijn dan genoodzaakt de kosten voor dit artikel aan je door te berekenen.
Wens je je bestelling te annuleren dan verzoeken wij je daartoe een reactie te sturen op de ontvangen bestelbevestiging. De order annulering zal per e-mail bevestigd worden.
Je dient in de schriftelijke annulering in ieder geval je volledige naam en ordernummer te vermelden.

Hoe plak ik een raamsticker?
De raamstickers voor éénmalig gebruik worden geleverd met een transferlaag en een plakinstructie.
De herbruikbare raamstickers plak je met de hand of je kunt de drager gebruiken om groet of moeilijke stickers in één keer over te brengen.
Tip! Bewaar de drager om de herbruikbare stickers na gebruik hier weer op te plakken.

Wanneer is een artikel op maat gemaakt?
Een artikel is op maat gemaakt als deze is voorzien van een naam, datum of andere persoonlijke gegevens. Maar ook wanneer er een gewenste kleur opdruk, een gewenst lettertype of maatkeuze is opgegeven.
Producten die je via deze webshop koopt worden op maat volgens de door jou ingevoerde specificatie gemaakt. Het herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle betaling definitief.

Waar vul ik mijn kortingscode / de code van mijn kadobon in?
Er staat een invulveld in het winkelwagentje.
Codes kunnen wij niet achteraf invoeren. Mocht jou code niet werken neem dan vooraf even contact met ons op.

Mijn kortingscode werkt niet!
Als je voor het eerst een bestelling bij ons plaatst ontvang je van ons automatisch een “eerste bestellingskorting”. Deze wordt automatisch in het winkelmandje verrekend. In combinatie met deze korting zijn andere kortingscodes niet werkzaam.

Kan ik op alle producten een naam laten plaatsen?
Producten waar een tekstvak “naam” of “gewenste tekst” bij staan dan is het standaard mogelijk om hier een naam op te laten verwerken. Bij producten zonder dit tekstvak wordt dit niet gedaan. Simpelweg omdat het ontwerp er niet naar is of omdat er te weinig ruimte is.
Zou je er wel graag een naam op gedrukt willen hebben, neem dan eerst contact met ons op voor de mogelijkheden.

Hoe bestel ik een foto product?
Je plaatst je gewenste foto artikel in het winkelwagentje en rond de bestelling en betaling af. Je ontvangt automatisch een bestelbevestiging per mail. Als reactie op deze ontvangen bestelbevestiging stuur je ons de gewenste foto. Bestel je meerder fotoproducten vermeld dan duidelijk welke foto op welk product verwerkt moet worden.
Bestellingen worden pas in behandeling genomen als we de foto per mail hebben ontvangen.
Foto’s dienen van een goede kwaliteit te zijn. Foto’s met een lagere kwaliteit zullen ook als eindproduct een lagere kwaliteit geven.
Bij fotoproducten dient er minimaal 50% te worden aanbetaald.

Waar kan ik jullie contact gegevens vinden?
De contact gegevens kun je vinden onder het kopje contact.
Onze contact gegevens staan ook vermeld in de footer van de webshop.

Kan ik ook een factuur ontvangen?
Ja, op verzoek kun je ook een factuur ontvangen. Deze zal per mail worden toegezonden.

*drukfouten en prijswijzigingen voorbehouden
*op onze verkopen gelden onze verkoop en leveringsvoorwaarden. Deze kun je kosteloos opvragen of downloaden.