Levering & Verzending

Mocht je een vraag hebben over onze levering en verzending. Lees dan eerst onderstaande tekst over levering, verzending en ophalen door. Wij proberen hier onze informatie zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Mocht je na het lezen nog een vraag hebben. Dan horen we dat uiteraard graag.

Levering

Wij doen onze uiterste best om de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Bepaalde artikelen worden met de hand op bestelling gemaakt en daarom hanteren wij een verwerkingstijd dat kan verschillen per product. Niet altijd lukt het ons om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van de bestelling iets langer duren.
Op de product pagina onder het tabje “extra informatie” staat een indicatie van de verwerkingstijd*. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze verwerkingstijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
Bestellingen worden verwerkt op maandag, dinsdag, donderdag, en vrijdagochtend.

Spoedbestelling: (alleen in vooraf overleg)

Wil je een spoedbestelling plaatsen, neem dan vooraf even contact met ons op voor de mogelijkheden!! Vaak is er wel iets te regelen en zullen wij ook ons best hiervoor doen. Plaats je de spoedbestelling zonder vooraf contact dan kan het dus voorkomen dat wij de bestelling te laat onder ogen zien. En zal de bestelling standaard verwerkt worden en de standaard aangegeven verwerkingstijd gelden. Voor het maken van een spoedbestelling wordt er mogelijk een meerprijs gevraagd. 

Verzending

Verzend- en verpakkingskosten
Nederland
:
€ 4,95 PostNL brievenbuspost
€ 7,25 PostNL pakket (max 23 kilo en max afmeting < 50 dm3*)
Een indicatie van de verzendkosten is direct zichtbaar in het winkelmandje. 

België:
€ 11,25 Post.NL pakket (max 23 kilo en max afmeting < 50 dm3*)
(Brievenbuspost is naar België helaas niet mogelijk, bestellingen worden standaard verzonden als pakket)

* voor pakketten zwaarder en groter rekenen we een meerprijs

Andere landen

Wil je je pakket verzonden hebben naar een ander land dan genoemd? Stuur ons even een mailtje en wij zullen de verzendkosten dan voor je opzoeken.

De levering verloopt via PostNL.
Na afgifte van het pakket zal de aflevering in Nederland over het algemeen binnen 1 á 2 werkdagen plaats vinden. Aflevering naar België is in het algemeen binnen 1 á 3 werkdagen. 
Helaas kunnen wij het moment van afleveren niet garanderen. Houdt er rekening mee dat in drukke periodes ook de post een langere levertijd kan hebben voordat een pakket wordt bezorgt. We zullen dan ook niet toezeggen wanneer een daadwerkelijk pakket geleverd wordt.
In extreem drukke periodes kan het zijn dat wij voor een andere verzender kiezen dan is gekozen tijdens het bestelproces of hier staat aangegeven. 

Pakketten en brievenbuspost worden verzonden met een track&tracé code. Deze code wordt aangemaakt op het moment dat wij een verzendlabel aanmaken. Dit is nog niet het moment van verzenden. De track & tracé code is pas actueel te volgen vanaf het moment dat deze door de post is verwerkt.
Voor het berekenen van de verzendkosten hanteren we de gewichten en afmetingen van PostNL.
Pakketten proberen we minimaal 2x in de week te verzenden*.  

Ben je de eerste aflever poging niet thuis dan wordt je pakket evt bij de buren aangeboden. Mocht dit niet lukken dan gaat je pakket automatisch naar een pick-up punt. Je hebt dan één week de tijd om je pakket daar op te halen. Heb je de bestelling rechtstreeks naar een andere ontvanger gestuurd, breng deze dan zelf op de hoogte dat het pakket bij een pick-up punt is bezorgt. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij doorberekenen.
Kies je voor een aangepaste bezorging zoals een avondlevering dan wordt het pakket 1x op het gekozen moment aangeboden. Daarna gaat het pakket na een PostNL pick-up punt. 
Je ontvangt geen “gemist” briefje van de postbode meer in de bus. Controleer dus met regelmaat de track & tracé voor de actuele bezorgstatus van je pakket. 

Je kunt er ook voor kiezen om je pakket te laten bezorgen op een pick-up punt. Geef dan als verzendadres het adres van het pick-up punt op. Je hebt dan één week de tijd om je pakket af te halen. Heb je na een week je pakket niet afgehaald dan wordt deze naar ons retour gezonden. De verzendkosten van het opnieuw toesturen zullen wij doorberekenen. 
Geen track & tracé mail ontvangen? Controleer dan even je spambox! 

Voor schade als gevolg van fouten of onvolkomenheden in het opgegeven bezorgadres is Creatief en Kado niet aansprakelijk en zal er geen sprake zijn van vervanging van het product of retourneren van de betaling. Pakketten met een onjuist adres worden naar ons geretourneerd. Kosten voor het opnieuw toesturen zullen we opnieuw doorbereken.
Wij hebben geen invloed op de pakketdienst. Eventuele vertraging die is ontstaan bij de vervoerder geeft geen recht op korting of het retour zenden van gepersonaliseerde kadootjes en gemaakte traktaties!

Toevoegen aan bestaande bestelling.
Heb je een bestelling bij ons geplaatst maar je bent wat vergeten mee te bestellen. Dan is het mogelijk om een nieuwe bestelling te plaatsen en deze samen met de eerder geplaatste bestelling te laten verzenden. Voorwaarde is wel dat de eerste bestelling nog niet is verzonden!! Neem daarom eerst even contact met ons op om de mogelijkheden te bekijken. Noteer het ordernummer van de eerder geplaatste order in het vak opmerkingen (einde bestelproces). Op deze manier weten wij zeker dat de bestelling aan de goede order wordt toegevoegd. Je bent zelf verantwoordelijk om hierbij de goede verzendoptie te kiezen, er vindt geen terugbetaling plaatst van een teveel betaalde aan verzendkosten dwv een verkeerde keuze. 
Indien er geen eerdere bestelling is geplaatst zullen we de verzendkosten alsnog volledig in rekening brengen. 
Mocht er door het samenvoegen van de bestellingen een meerprijs in de verzendkosten zijn door bijvoorbeeld het wijzigen van het pakkettype. Dan zullen we deze extra kosten doorberekenen, hiervoor ontvang je dan een betaalverzoek. 

Ophalen***

Het ophalen van je bestelling is uiteraard ook mogelijk. Dit kan op werkdagen na het maken van een afspraak.
Tijden hiervoor zijn maandag, dinsdag en donderdag 09:00 – 15:30 uur.
Zodra je bestelling klaar staat ontvang je een mail waarna we een ophaalmoment kunnen plannen. 
Je kunt bij afhalen vooraf via de webshop, contant of via een betaalverzoek betalen. 
Wil je per betaalverzoek betalen, geef dit tijdens het bestelproces aan. Bij voorkeur afhalen binnen 2 weken naar ontvangst van afhaalmail.

Bezorgen***

Indien gewenst kunnen we jouw bestelling bezorgen (Ruurlo)* 
€ 2,50

Het antwoord op jouw vraag nog niet gevonden? Kijk ook eens op onze “veel gestelde vragen” pagina.
Bekijk onze agenda voor de actuele planning. 

* aangegeven werkdagen en verzenddagen zijn excl. feestdagen, vrije dagen en vakantiedagen.
* verzenddagen minimaal 2x in de week. In drukke periodes kunnen we mogelijk andere verzenddagen kiezen, ervaring leert dat pakketten in drukke periodes helaas vertraging oplopen. 
* tijden kunnen in vakantieperiodes, met feestdagen en in de toekomst wijzigen. We behouden het recht om een verzendmoment, ophaalmoment of bezorgmoment te annuleren.

Alle genoemde prijzen op de site zijn onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen en tikfouten.